A0:  نکاتی مختصر و مفید در مورد رپورتاژ اگهی
نوشته شده توسط : master

رپورتاژ آگهی چیست ؟ قبل از هرچیزی ممکن است برای شما سوال باشد که رپورتاژ آگهی دقیقاً به چه معناست ؟ در جوابتان به زبان ساده باید بگوییم که منظور از تبلیغ رپورتاژ این است که تبلیغ شما در قالب تصاویر و توضیحات کامل همراه با لینک بعنوان یک مطلب در سایتی منتشر شود.

برحسب تجربه استفاده از رپورتاژ آگهی با لینک های فالاو در سایت های معتبر همیشه تاثیرات مثبت داشته است و سایت های تازه تاسیس و حتی قدیمی توانسته اند با درج چند رپورتاژ خوب در سایت های مشابه خود به موفقیت چشمگیری دست یابند.

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا برای سال 1945 است و در واقع در سال 1945 این لغت به دایره لغات اضافه شده است ، تاریخچه دقیق این لغت در ایران میشخص نیست اما در چند سال گذشته مخصوصا یکی دو سال گذشته ظاهرا در ایران این شیوه تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته است .

در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و مخصوصا شیوه رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به صورت رپورتاژ اگهی اینترنتی است.

 

انواع رپورتاژ : همان طور که گفتیم رپورتاژ دارای انواع مختلفی هست اما از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی میتونیم به : رپورتاژ آگهی رسانه ای مثل : رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهی اینترنتی اشاره کنیم

هدف از رپورتاژ اگهی :

رپورتاژ اگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می شود را ترکیب می کند. داستان های ویژه اغلب به ویژگی های بیشتر و خاص تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می پردازد. بااین وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه ای بیشتر برای فضای اختصاص یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.

تعریف و تشریح ویکیپدیا از واژه رپرتاژ آگهی یا همان رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها،(رپورتاژ) رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند




:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1638270683